Katt liv- om Neva Masquerade =) #triquetras_

fredag 28 augusti 2015

Vattenfontän

Jag har lånat en vattenfontän.
Alla tre katter var fram och kollade vad det var.
 Idun... min vattenlekande katt...
 ... tog för givet att det var hennes nya leksak.
 bonusbild, fast suddig
 Phoebe kollade lite närmare
 Men jag har aldrig sett hon dricka från den.
I tre dagar har den stått på i köket, och det enda jag har sett är Idun som har varit dit och lekt.
I natt hörde jag nått konstigt ljud, men orkade inte kliva upp,
tänkte att jag kollar upp det när jag vaknar.
På morgonen hade jag fått en ny sängkamrat...
filtret till vattenfontänen.
Gissar på att det är Idun som har lyckats peta upp plastdelen som håller filtret på plats.
Så ska jag ha en fontän, så måste jag hitta en annan modell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar