Katt liv- om Neva Masquerade =) #triquetras_

onsdag 26 januari 2011

Askis kom till världen



Askis föddes den 29 November 2006. Hans mamma heter Tjorven och är en korthårig huskatt. Pappan är okänd. I kullen föddes 4 kattungar... Askis kom som nr 3=)










Först ut var Misse- en svart och vit korthår

sen kom Esmeralda- en svart tigre med vitt korthår

sen Askis en svart med lite vitt långhår

och sist Simba- en röd och vit långhår



När dessa ungar föddes var jag i Thailand, dom var två veckor när jag kom hem och jag föll direkt för Askis. Men eftersom jag bor i en etta mitt i stan så ville jag inte ha nån katt...

Kattungarnas uppfödare (även min syster) lade ut en annons på blocket, ganska snabbt åkte både Simba och Esmeralda iväg till sina nya hem.... Jessica m fam skulle behålla en unga och hade redan valt Misse.... kvar var då Askis...

min syster ringde mig och sa: "Nu är det bara din katt kvar, ska du ha han eller ska jag lägga ut han på blocket igen"

och vad ska man då göra... åkte på coop i panik, köpte sand å låda å mat och åkte och hämtade hem Askis:-)

Foto av Jessica Johansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar